Skip to content

Atak phishingowy na platformę Revolut

Spis treści

W wyniku ataku phishingowego wrażliwe dane klientów Revolut mogły wpaść w niepowołane ręce. Korzystającym z usług tej platformy, zaleca się sprawdzenie swoich skrzynek pocztowych. oferuje szereg usług płatniczych i bankowych, który ma ponad 20 milionów klientów na całym świecie. Jednak niektórzy z nich mają teraz powód do zmartwień. W wyniku ataku phishingowego ich wrażliwe dane mogły bowiem wpaść w niepowołane ręce.

Revolut padł ofiarą ataku phishingowego w niedzielę 11 września 2022 r., w którym hakerzy uzyskali częściowe dane należące do 50 144 klientów, w tym dane kontaktowe i informacje o ich transakcji. Jednak według The Times nie przejął haseł, PIN-ów i danych kart płatniczych, chociaż VDAI nie w pełni się z tym zgadzało. Po zauważeniu incydentu związanego z bezpieczeństwem brytyjska firma Revolut podjęła natychmiastowe działania mające na celu usunięcie dostępu osób atakujących do danych klientów firmy i udaremnienie ataku, jak twierdzi Litwin, oraz skontaktowanie się z klientami, których dane wpadły w niepowołane ręce.

Jak podaje numer revolut, wykryli oni podejrzaną aktywność na swoich serwerach na początku czerwca, w wyniku czego zawiesili wszystkie płatności elektroniczne dokonywane za pośrednictwem ich platformy. Firma od tego czasu współpracuje z organami ścigania, aby zbadać sprawę, ale nadal nie wiadomo, czy istnieją jakiekolwiek podejrzane transakcje lub, czy dane użytkowników Revolut zostały w jakikolwiek sposób zagrożone. Firma oświadczyła również, że poinformuje wszystkich dotkniętych klientów o tym incydencie za pośrednictwem poczty elektronicznej po zakończeniu pełnego dochodzenia.

Revolut powiedział, że nie będzie dzwonić i wysyłać SMS-ów do klientów, ani prosić o dane logowania lub kody dostępu. Wysłał do klientów e-maile z informacją o incydencie bezpieczeństwa, w którym dane mogły zostać naruszone. Revolut zaznaczył, że użytkownik nie musiał nic robić, ale miał nadzieję, że wiedział o incydencie i przeprosił za to. Jednocześnie poinformował, że dane klientów są już bezpieczne i poinformował o powołaniu specjalnego zespołu do monitorowania kont użytkowników, których dane mogły zostać przejęte w wyniku ostatnich ataków. Jak wspomniano, zapytano polski oddział Revolut, czy hakerzy mogliby również przejąć dane polskich klientów. Nie otrzymano odpowiedzi przed opublikowaniem artykułu, więc sprawdź swoją skrzynkę e-mail – być może czeka na Ciebie wiadomość od Revolut, a Twoje dane mogły wpaść w niepowołane ręce.

1 Comment

  1. Krzysiek
    19 września 2022 @ 15:03

    Jestem zadowolony, że ukazał się artykuł tego typu informujący o tym zagrożeniu. Tak się składa, że dosyć często korzystam z tej platformy i nie chciałbym z tego tytułu ponieść konsekwencji.

Dodaj komentarz

1 Comment

  1. Krzysiek
    19 września 2022 @ 15:03

    Jestem zadowolony, że ukazał się artykuł tego typu informujący o tym zagrożeniu. Tak się składa, że dosyć często korzystam z tej platformy i nie chciałbym z tego tytułu ponieść konsekwencji.

Dodaj komentarz